Kraty antypoślizgowe
Produkty magazynowe
Kliknij tą ikonę przy produkcie aby zobaczyć kartę produktu, gdzie znajdziesz więcej informacji i przejdziesz na stronę produktu.
Zdjęcie | Wymiar nośny [mm] | Wymiar poprzeczny [mm] | Płaskownik nośny [mm] | Rozstaw oczka [mm] | Cena brutto | Dodaj do koszyka |
---|---|---|---|---|---|---|
1000 | 1000 | 30x3 | 33x33 | 756.00 zł | ||
1200 | 1000 | 30x3 | 33x33 | 890.40 zł |
Typy nacięć (zębów)
Aby uzyskać powierzchnię antypoślizgową nacina się płaskowniki. Istnieją trzy typy “zębów”, które są wynikiem tego procesu. Od kształtu zębów oraz ich rozłożenia zależy stopień zapobiegania poślizgowi.
Zęby standardowe (ścięte) – kraty wciskane i zgrzewane
Zęby ostre (serrated) – wyłącznie kraty zgrzewane
Zęby trapezowe – wyłącznie kraty zgrzewane
Typy powierzchni antypoślizgowych
Istnieją po trzy typy powierzchni antypoślizgowej dla krat zgrzewanych i wciskanych. Różnią się one rodzajem zębów oraz elementami, które poddano nacinaniu.
Typ S4 (X3KOZ)
Najczęściej wybierana i jednocześnie najtańsza opcja dla krat zgrzewanych.
Standardowe zapobieganie poślizgowi – klasa R10.
Ząbkowany płaskownik nośny
zęby ostre (serrated)
Typ S5
Rzadko wybierane rozwiązanie.
Standardowe zapobieganie poślizgowi – klasa R10.
Ząbkowany płaskownik nośny
zęby standardowe (ścięte)
Typ S6 (X4KOZ)
Droższa opcja od X3.
Dobre zapobieganie antypoślizgowi – klasa R11.
Ząbkowany płaskownik nośny
zęby trapezowe
Typ S1 (X5KOP)
Dobre zapobieganiu poślizgowi – klasa R11.
Należy zwrócić uwagę na ułożenie kraty (płaskowniki nośne mają biec wzdłuż kierunku ruchu pieszych).
Ząbkowany płaskownik nośny.
zęby standardowe (ścięte)
/ Płaskownik poprzeczny gładki
Typ S2 (X7KOP)
Bardzo dobre zapobieganiu poślizgowi – klasa R12.
Najlepsza opcja dla trudnych warunków użytkowania. Świetnie sprawdza się jako wycieraczki zewnętrzne w ciągach o dużym ruchu.
Ząbkowany płaskownik nośny oraz płaskownik poprzeczny.
zęby standardowe (ścięte)
Typ S3 (X6KOP)
Bardzo dobre zapobieganiu poślizgowi – klasa R12.
Należy zwrócić uwagę na ułożenie kraty (płaskowniki poprzeczne mają biec wzdłuż kierunku ruchu pieszych).
Ząbkowany płaskownik poprzeczny.
zęby standardowe (ścięte)
/ Płaskownik nośny gładki
Dobór typu powierzchni do zastosowania
Wybór odpowiedniej powierzchni kraty zależy od miejsca użytkowania, natężenia ruchu, okoliczności występowania śniegu, lodu, smarów oraz stopnia pochyłości podestu. Zgodnie z obowiązującymi normami powierzchnie użytkowe klasyfikuje się do odpowiedniej grupy skuteczności antypoślizgowej, które oznacza się literą R oraz cyfrą – od 9 do 13. Im wyższa cyfra tym lepsza ochrona przeciwpoślizgowa. Norma podaje zalecane grupy skuteczności w odniesieniu do miejsca zastosowania krat.
Wybierz przeznaczenie i miejsce stosowania
Sprawdź zalecany typ powierzchni
Złóż zapytanie
Poniższa tabela prezentuje powiązanie miejsca użytkowania kraty, grupy skuteczności przeciwpoślizgowej oraz zalecanego typu powierzchni, zgodnie z normą BGR 181.
Przeznaczenie pomieszczeń | Klasa antypoślizgowa | Typ powierzchni |
---|---|---|
Strefa wejściowa wewnątrz | R9 (krata gładka) | gładka |
Strefa wejściowa na zewnątrz | R10 lub R11 | S4 lub S6 / S1 |
Schody wewnątrz | R9 | gładka |
Schody na zewnątrz | R10 lub R11 | S4 lub S6 / S1 |
Zewnętrzne ścieżki | R10 lub R11 | S4 lub S6 / S1 |
Ścieżki o nachyleniu od 6˚ do 10˚ | R10 lub R11 | S4 lub S6 / S1 |
Gastronomia - kuchnie | R11 lub R12 | S1 / S6 lub S2 / S3 |
Gastronomia - stanowiska do mycia | R11 lub R12 | S1 / S6 lub S2 / S3 |
Parkingi wewnątrz | R9 | gładka |
Parkingi na zewnątrz | R10 lub R11 | S4 lub S6 / S1 |
Chłodnie | R11 lub R12 | S1 / S6 lub S2 / S3 |
Malarnie | R12 | S2 / S3 |
Magazyny dla pakowanej żywności | R10 | S4 lub S5 |
Ubojnie | R13 | S2 (oczko 33x11) |
Przepompownie | R12 | S2 / S3 |
Termiczna obróbka metali | R11 lub R12 | S1 / S6 lub S2 / S3 |
Remizy strażackie | R12 | S2 / S3 |
Złóż zapytanie
Poniżej znajduje się formularz, dzięki któremu złożysz zapytanie ofertowe. W opisie proszę zawrzeć jak najwięcej z poniższych punktów:
- wymiary zewnętrzne kraty w milimetrach (np. L-1000 B-800, gdzie pierwszy wymiar “L” to wymiar pomiędzy podporami)
- zastosowanie z opisem miejsca użytkowania ;
- obciążenia na kraty ; czy to będzie ruch pieszych, ruch samochodów (jaka masa całkowita pojazdu?) czy ruch wózków widłowych ;
- płaskownik nośny – wysokość i grubość ; jeżeli nie będzie podany dobierzemy odpowiedni dla danego typu ruchu ;
- rozstaw oczka, jeżeli inny niż standardowy (34×38 dla krat zgrzewanych i 33×33 dla krat wciskanych) ;
- miejsce dostawy – kod pocztowy i miejscowość, w celu oszacowania kosztu dostawy ;
- załączniki – np. zdjęcie/rysunek kanału, obramowania albo stanu pożądanego ;