Kraty antypoślizgowe

Kraty antypoślizgowe

Wszędzie tam, gdzie istnieje ryzyko poślizgnięcia, czyli w miejscach, w których występują śnieg, lód, wilgoć, oleje, smary czy tłuszcz, oraz w pochyłych ciągach komunikacyjnych niezbędne jest użycie krat o powierzchni antypoślizgowej.

Efekt antypoślizgowy w kratach pomostowych uzyskiwany jest poprzez nacięcia w płaskownikach, które zwiększają współczynnik tarcia.

Produkty magazynowe

Kliknij tą ikonę przy produkcie aby zobaczyć kartę produktu, gdzie znajdziesz więcej informacji i przejdziesz na stronę produktu.

 

Filters Sort results
Reset Apply
Zdjęcie
Wymiar nośny [mm]
Wymiar poprzeczny [mm]
Płaskownik nośny [mm]
Rozstaw oczka [mm]
Cena brutto
Dodaj do koszyka
1000
1000
30x3
33x33
756.00 
1200
1000
30x3
33x33
890.40 

Typy nacięć (zębów)

Aby uzyskać powierzchnię antypoślizgową nacina się płaskowniki. Istnieją trzy typy “zębów”, które są wynikiem tego procesu. Od kształtu zębów oraz ich rozłożenia zależy stopień zapobiegania poślizgowi.

Zęby standardowe (ścięte) – kraty wciskane i zgrzewane

Zęby ostre (serrated) – wyłącznie kraty zgrzewane

Zęby trapezowe – wyłącznie kraty zgrzewane

Typy powierzchni antypoślizgowych

Istnieją po trzy typy powierzchni antypoślizgowej dla krat zgrzewanych i wciskanych. Różnią się one rodzajem zębów oraz elementami, które poddano nacinaniu.

Typ  S4 (X3KOZ)

Najczęściej wybierana i jednocześnie najtańsza opcja dla krat zgrzewanych.

Standardowe zapobieganie poślizgowi – klasa R10.

Ząbkowany płaskownik nośny

zęby ostre (serrated)

Typ S5 

Rzadko wybierane rozwiązanie.

Standardowe zapobieganie poślizgowi – klasa R10.

Ząbkowany płaskownik nośny

zęby standardowe (ścięte)

Typ  S6 (X4KOZ)

Droższa opcja od X3.

Dobre zapobieganie antypoślizgowi – klasa R11.

Ząbkowany płaskownik nośny

zęby trapezowe

Typ S1 (X5KOP)

Dobre zapobieganiu poślizgowi – klasa R11.

Należy zwrócić uwagę na ułożenie kraty (płaskowniki nośne mają biec wzdłuż kierunku ruchu pieszych).

Ząbkowany płaskownik nośny.

zęby standardowe (ścięte)

/ Płaskownik poprzeczny gładki

Typ S2 (X7KOP)

Bardzo dobre zapobieganiu poślizgowi – klasa R12.

Najlepsza opcja dla trudnych warunków użytkowania. Świetnie sprawdza się jako wycieraczki zewnętrzne w ciągach o dużym ruchu.

Ząbkowany płaskownik nośny oraz płaskownik poprzeczny.

zęby standardowe (ścięte)

Typ S3 (X6KOP)

Bardzo dobre zapobieganiu poślizgowi – klasa R12.

Należy zwrócić uwagę na ułożenie kraty (płaskowniki poprzeczne mają biec wzdłuż kierunku ruchu pieszych).

Ząbkowany płaskownik poprzeczny.

zęby standardowe (ścięte)

/ Płaskownik nośny gładki

Dobór typu powierzchni do zastosowania

Wybór odpowiedniej powierzchni kraty zależy od miejsca użytkowania, natężenia ruchu, okoliczności występowania śniegu, lodu, smarów oraz stopnia pochyłości podestu. Zgodnie z obowiązującymi normami powierzchnie użytkowe klasyfikuje się do odpowiedniej grupy skuteczności antypoślizgowej, które oznacza się literą R oraz cyfrą – od 9 do 13. Im wyższa cyfra tym lepsza ochrona przeciwpoślizgowa.  Norma podaje zalecane grupy skuteczności w odniesieniu do miejsca zastosowania krat.

Wybierz przeznaczenie i miejsce stosowania

Sprawdź grupę skuteczności antypoślizgowej

Sprawdź zalecany typ powierzchni

Złóż zapytanie

Poniższa tabela prezentuje powiązanie miejsca użytkowania kraty, grupy skuteczności przeciwpoślizgowej oraz zalecanego typu powierzchni, zgodnie z normą BGR 181.

Przeznaczenie pomieszczeńKlasa antypoślizgowaTyp powierzchni
Strefa wejściowa wewnątrzR9 (krata gładka)gładka
Strefa wejściowa na zewnątrzR10 lub R11S4 lub S6 / S1
Schody wewnątrzR9gładka
Schody na zewnątrzR10 lub R11S4 lub S6 / S1
Zewnętrzne ścieżkiR10 lub R11S4 lub S6 / S1
Ścieżki o nachyleniu od 6˚ do 10˚R10 lub R11S4 lub S6 / S1
Gastronomia - kuchnieR11 lub R12S1 / S6 lub S2 / S3
Gastronomia - stanowiska do myciaR11 lub R12S1 / S6 lub S2 / S3
Parkingi wewnątrzR9gładka
Parkingi na zewnątrzR10 lub R11S4 lub S6 / S1
ChłodnieR11 lub R12S1 / S6 lub S2 / S3
MalarnieR12S2 / S3
Magazyny dla pakowanej żywnościR10S4 lub S5
UbojnieR13S2 (oczko 33x11)
PrzepompownieR12S2 / S3
Termiczna obróbka metaliR11 lub R12S1 / S6 lub S2 / S3
Remizy strażackieR12S2 / S3
* Wskazane klasy R dotyczą krat o oczku standardowym (34x38 / 33x33) wykonanych z płaskownika 30x2. Kraty o innych parametrach mogą posiadać odmienne klasy antypoślizgowe.

Złóż zapytanie

Poniżej znajduje się formularz, dzięki któremu złożysz zapytanie ofertowe. W opisie proszę zawrzeć jak najwięcej z poniższych punktów:

  • wymiary zewnętrzne kraty w milimetrach (np. L-1000 B-800, gdzie pierwszy wymiar “L” to wymiar pomiędzy podporami)
  • zastosowanie z opisem miejsca użytkowania ;
  • obciążenia na kraty ; czy to będzie ruch pieszych, ruch samochodów (jaka masa całkowita pojazdu?) czy ruch wózków widłowych ;
  • płaskownik nośny – wysokość i grubość ; jeżeli nie będzie podany dobierzemy odpowiedni dla danego typu ruchu ;
  • rozstaw oczka, jeżeli inny niż standardowy (34×38  dla krat zgrzewanych i 33×33 dla krat wciskanych) ;
  • miejsce dostawy – kod pocztowy i miejscowość, w celu oszacowania kosztu dostawy ;
  • załączniki – np. zdjęcie/rysunek kanału, obramowania albo stanu pożądanego ;